خب این فیلم رو تا همین چند شب پیش ندیده بودم :دی

برای خودم عجیب نیست ولی احتمالا برای اونایی که از تعداد فیلم‌های آرشیوم اطّلاع دارند احتمالاً عجیب باشه.

راستش یه جور دید منفی داشتم نسبت به این فیلم و تئوریش در مورد عشق (ندیده و نشناخته حس بدی داشتم).

ولی باید اعتراف کنم که اوّلین فیلمی هست که با اشتیاق مایلم که برای بار دوم هم ببینمش.

فیلم به طور جدیدی شروع میشه و برای من خیلی جالب بودش؛ اوّلین نفری که تونستم باهاش ارتباط برقرار کنم پدر امیلی بودش :))

بین چیزهای نوستالژی کودکی حرکت زیر عالی بودش :))



اصلاً نتونستم مادر امیلی رو درک کنم؛ خیلی رو اعصاب بودش خیلی زیاد؛ این سکانس زیر خیلی عالی بودش انگار ماهی با چشاش برای امیلی نگران بود که قراره تو چه جهنم دره‌ای به زندگیش ادامه بده.

 و خب حالا بریم سراغ مطلب : :دی

شخصیّت امیلی خیلی منحصر به فرد هستش و بازیگر خیلی خوبی براش انتخاب کردند یه ترکیب عالی ساخته شده این موجود شیطون و شرور انتقام‌های خیلی سختی می‌گیره 

خب توی درونگرا بودنش شکی نیست یا بهتر بگم توی in بودنش هیچ شکی نیست می‌مونه چهار حالت دیگه :

intp ، intj ، infp ، infji


همینطور که از فیلم لذّت می‌بریم زیر چشمی به این موضوع هم نگاه می‌کنیم :

چیزی که برام تو این فیلم قابل توجه بودش زوج‌های متفاوتی بودند که توی فیلم حضور داشتند؛ خیلی برای مادلن ناراحت شدم زنی که احساسات پاک و عمیقی داره ولی زندگی خوب باهاش تا نکرده و گرفتار کسی شده که فقط سوء استفاده کرده و اون نامه‌های کذایی فقط نشون میده که عشق بعضی افراد چقدر  ناپایدار هست یا با چرب زبانی دل افراد مظلوم رو چطوری بدست میارند و سوء استفاده می‌کنند. خیلی عمیق و ناراحت کننده بود وقتی میدیدی همچنان همان لباس رو پوشیده. از طرف دیگه وقتی به مرد چشم سبز نگاه می‎کنی حتّی یادآوری علاقه مشترک حباب‌ترکونی نمی‌تونه کمک کنه که از اون مرد خوشت بیاد(راستش چون ازش بدم اومد اسمش رو به خاطر نسپردم وگرنه با چشم رنگی‌ها مشکلی ندارم تازه خیلی هم زیبا هست :) )

در واقع برای من اصلاً عجیب نبود که مرد چشم‌سبز دردسرساز بشه وقتی دو نفر که تنها هستند طی یه رابطه سریع احساس علاقه پیدا کنند و همه چیز خیلی سریع‌تری که باید پیش بره و یه دفعه قصر امل سخت فرو بریزه.

چیزی که در مورد مرد چشم سبز و بی‌اعتمادیش می‌تونم بگم که خودش رو به یه روان پزشک نشون بده. دوست داشتنی که موجب آزار و اذیت می‌شه و بی‌اعتمادی و بدبینی بی‌پایانش خیلی رو اعصاب بود.

در مورد زوج اصلیمون هم می‌تونم بگم که عشقشون عشق افراد رویاپرداز هستش

شاید تمام intp ، intj ، infp ، infj ها عاشق همچین عشق‌هایی باشند ولی با تمام قشنگی این نوع عشق‌ها می‌تونم بگم که به این آسونی‌ها نیستش و هر کسی تجربه‌اش نمی‌کنه و حتّی نمی‌تونه باهاش کنار بیاد.

در واقع من به عنوان یکی از چهار تیپ بالا دوست داشتم ماجراجویی کنم و خودم عشقم رو پیدا کنم و تمام زیبایی‌هاش رو تجربه کنم دوست نداشتم که آسون بدست بیاد و همیشه خواستم که اونم مایل باشه و از صمیم قلب بخواد منو ولی می‌دونم که دنیا بیرحم تر از اونیه که مثل امیلی بشه این چیزا رو تجربه کردش.



آیا امیلی intp هست؟ 

خیر به وضوح کامل امیلی یک intp نیستش شخصیت قضاوت کننده ، داوری کننده و احساسی اون هیچ شکی نمی‌ذاره که اون یک intp نیستش :دی 

یه چیزی که در مورد امیلی خیلی دوست داشتم تغییراتی بود که تو دنیای اطرافیانش بوجود آورد با کارهای خلاقانه خودش انتقام و یا کمک به اطرافیان کرد و زندگیشون رو تغییر داد در واقع خیلی از انسان‌ها از خودشون رنچ می‌برند و نیاز به شخصی دارند که بیاد و خودشون رو از خودشون رها بکنه و امیلی این نقش رو داشت (پدرش و ... )  و البته جاهای دیگه هم صرفاً یه کمک کننده بودش(مرد نابینا و ... )

می‌دونی؟

چیزی که خیلی باحاله اینه امیلی یه داستان مهیج واسه تعریف کردن عشقش داره؛ چیزی که نصیب هرکسی نمیشه در واقع این دنیا اینقدر بی‌رحم هست که آدم باید درک کنه شاید از کسی خوشش بیاد ولی اون به هیچ وجهه نپسنده یا برعکسش کسی عاشقش بشه و نتونه درک کنه چرا؟

در واقع دوست داشتن رو خیلی راحت‌تر میشه فهمید، خب با بند بند وجود حس می‌کنی دوستش داری ولی دوست داشته شدند رو چطور؟ احساس مسئولیت در قبال عشقی که ابراز میشه چطور؟

نه خیلی سخته که دنیا رو اونطور که امیلی دیوانه بار می‌بینه ببینم شاید امیلی یک روز به معجزه اعتقاد نداشت و من هرروز 

امیلی قطعا تیپ f هست و گفتن اینکه infp هست یا infj نباید خیلی سخت باشه.

به هر حال یه چیز ذهن من رو مشغول کرده با اینکه چشم‌های امیلی قهوه‌ای هست چرا من خیلی جاها مشکی میدیدمش؟!

این فیلم صحنه‌های کمدی خوبی داشت ولی یکی از بهترین‌هاش مربوط میشه به تصویر زیر واقعاً عالی بود :)

خب بهتره قصه رو دراز نکنم و بگم امیلی infj هستش شخصیتی احساسی (f) ، با سیاسیت و با استراتژی فوق‌العاده بالا و همینطور قضاوت کننده. (j).

در پایان باید بگم که موسیقی متن این فیلم رو چندید سال که دارم گوش میدم؛ باهاش اشک میریزم و شاد میشم تجربه‌ی جالبی بود که فیلم با موسیقی‌های محبوبم ببینم :)

محبوب‌ترین آهنگ این مجموعه 

امیدارم که آرزوهای احساسی و عاشقانتون هیچ وقت نمیره و تآهحقق بپذیره و به معجزه باور داشته باشید.:)